goooo PRIDE!

Hej allihopa! Sorry för att jag inte har bloggat på hela dagen. För det första så hann jag inte på morgonen, försov mig lite hehe. Sen har det varit fullt upp hela dagen, kom hem lite innan elva. Kan berätta lite om dagen så gott som jag orkar. Ni får massa bilder i alla fall :)

Jag mötte Alitzel, Yogi och Sara på torget. Vi åkte in till stan och träffade Carro och sedan Jenny. Klockan var då ca tre så det var ju lite tidigt för at äta middag. Men vi började i alla fall med att försöka hitta till stället som vi skulle äta på. Men på vägen dit såg vi lite reklam för Pride. Då bestämde vi oss för att gå dit typ. Vi hittade ingången men man behövde typ röda ungdomspass om man var under 18, så vi fick gå tillbaka till Kulturhuset och hämta det. Sen väl inne i "Prideområdet" gick vi runt lite och tittade på de olika stånden. Vi gjorde även tatueringar (fejk såklart), och jag och Alitzel gjorde ansiktsmålning. Och sen... såg jag Tove Styrke!! :D Jag dog fan nästan lite där. Vi hade snackat om att vi borde uppträda på scenen med vårt band, och sen helt plötsligt ser jag Tove på scenen. Hon soundcheckade antagligen, åååh hon sjöng så fint! :3 Jag köpte även en Prideflagga! :D

Sen så gick vi till Rice (stället vi skulle äta på). Vi åt buffé. Haha och vi fick först sushi. Det var inte så gott... hehe det var okej om man åt lite men sen blev det för mycket xD Och det var så jävla svårt att äta med pinnar! Jenny spillde ut sojasås, och jag tappade min sushibit på golvet!! xP Men sen så åt vi ur buffén. Det var gott (det mesta), men lite starkt. Efterättsgrejen var i alla fall väldigt god :)

Sen så gick vi på toa, och när jag kom ut så stod e andra o var helt uppspelta! Haha de berättade att Amir, Gaybloggaren var där!!! Haha så då bad Yogi mig att be så att han skulle komma dit (alltså be en bön xD jag e ju kristen). Så jag bad på skoj att han skulle komm och kanske snacka med oss. Och gissa vad som händer???!! Tre sekunder senare, eller mindre så kommer han dit med sin kompis!!! Haha och så frågar han oss om det är ledigt på killtoan. Och vi bara ja. Vi stod ju i kö och han var på väg in i toan och han ba till oss: nä ni är ju inte killar. Alltså att vi inte stod i kö till den toan. Sen så står hans kompis utanför bredvid oss och vi håller på att garva ihjäl oss (alltså vi skrattade inte men vi höll på). Och jag bara står där och klagar på att jag har ont i magen och att jag åt för mycket. (wft liksom xD?) Sen så går jag och en av mina kompisar iväg och de andra är kvar.

Sen så gick vi runt lite på stan och fikadepå Waynes (?) coffee, haha och vi såg Amir och de igen vid kungsan när jag skulle posa med min prideflagga. Haha juste glömde skriva att Yogi ville att jag skulle gå förbi Amir på resturangen och vifta med min flagga XD

Aja det var väl det mesta som hände, vi satt också lite på en bänk och snackade :) Haha kul dag var det i alla fall!

Nu orkar jag inte skriva mer, men lägger in bilder (om det funkar) i ett separat inlägg :) Seeya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0