3 days

Hej mina läsare! Förlåt för den dåliga uppdateringen. Har haft mycket att göra och sen när jag har haft ledig tid har jag bara velat vila. Men ska berätta nu vad som har hänt de senaste två dagarna :)

Träffade Nina och Wilma i söndags. Det var kul haha. Först åt Nina lite sallad och då blev jag och Wilma hungriga ftr att ha tiggt till oss lite rester från Nina haha! Så Wilm och jag delade på nåt gott, men kommer inte ihåg vad det hette :P Efter att vi blivit mätta gick vi runt lite i centrum och kollade på kläder. Efter ett tag skulle Nina gå men jag och Wilma fortsatte vår spaning efter snygga kläder. Vi testade lite kläder hit och dit. Kul var det. Jag brukar aldrig gilla att prova kläder när jag inte tänker köpa något men detta var okej haha.

Haha sen hittade vi en blus som vi tyckte var ganska ful, speciellt eftersom armarna liksom satt ihop med nederdelen, alltså det såt ut som om man hade vingar haha det är svårt att förklara. Så vi tänkte prova den bara för att kunna garva åt hur roliga vi såg ut. Men.... det blev inte så. Tröjan satt såklart ganska snyggt på mig, haha vi t.o.m. köpa den haha, även fast möstret var ganska udda. Men den kostade 500 så jag tänker vänta till rean om den finns kvar då haha.

Igår hade jag bara idrott och historia. Efter det var det curare (volleybollturnering då man kan klär ut sig och kan få extrapoäng), men jag åkte hem för jag var så himla trött. Blackan uppdaterar ju ändå bilder på fejjan så man missar ändå inget haha. Det var planerat att jag skulle pluggat matte, men jag somnade haha! Sov på eftermiddagen! Då var jag verkligen trött, så trött att t.o.m. jag tar en tupplur :P Vid fem hade vi på RKUA möte med statsdelsnämndens politiker. Det var ganska intressant. Höjdpunkten för kvällen var pajen och téet ;) haha tråkig jag är!

Idag var en riktigt rolig dag! Fast lite seg började den nog. Gick upp halv sex, åkte till skolan vid 20 i sju... åt en väldigt mysig frukost med klassen halv åtta. Sen började vår MåBra-dag. Vi lyssnade på en föreläsning av Annie Seel som är världsmästare i ökenrally (Dakar rallyt typ) med motorcykel. Det var en intressant föreläsning!

Efter det hade vi Yoga, kul men jag hade inte alltid den bästa balansen och kunde inte hålla mig för skratt xD Sen var det lunch, skitcklig risgrynsgröt... det blev inte den nyttiga lunchen de hade snackat om tyvärr... Efter lunch hade vi afrikansk dans! Det var skiiitkul! Haha det var så roligt och man (iaf jag) blev så glad! Haha omg jag stod typ längst fram i en av grupperna i slutet (man skulle va två grupper o vända sig mot varandra, alltså grupperna). Haha vi fick dansa sån där dans där man ska shaka(stavning lol?) och skaka på rumpan. Haha det gick så där men jag försökte. Sen fick vi föra nån rolig folkdans då man skulle springa två och två under alla andra par som höll upp sina armar, och så skulle det bilda typ som en orm, alltså när mitt par hade börjat springa skulle nästa springa osv. :)

Sista saken var avslappning. Vi fick ligga på de mjuka stolarna i aulan och lyssna på två avslappningsband. Det var skönt. Vi fick även fylla i ett papper om mål etc. En grej man skulle göra var att fantisera om att du t.ex skulle vara lycklig, och se ordet framför sig. Sen skulle du "vakna" och vara det. Haha det funkade. Jag log där och smilade lyckligt som en fån haha! ;D

Sen vid kvart i tre var det luciståg och de var jätteduktiga. Sen blev det lussebulle och sen åkte jag hem. Satt ett tag med matten, men tar en paus nu. Fy fan vad jag hatar matte. Det går så himla långsamt... men jag kan inte ge upp nu, måste klara provet på fredag! Det är de där ekvationerna som stör mig... Men Wilma ska hjälpa mig imorn så det är såå skööönt!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, ska vila ett tag med matten och göra engelskan snart. Ska lära mig minst 20 bilord. Och man får välja om man vill lära sig det brittiska ordet, eller det amerikanska. Vad ska jag välja haha? Bloggar nog innan jag går och lägger mig puss! :)



Den roliga blusen :)



Taggad inför måbradagen :D



Blackans luciatåg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0