Skum dag xD....

Hellu! Jag vet att jag inte bloggade igår kväll men jag var så trött. Jag kom hem vid elva efter en fullspäckad dag så då ville jag bara sova. Jag kan berätta hur min dag såg ut: Jag gick upp typ vid åtta tror jag, duschade och fixade mig i ordning (+ läste lite emellanåt hehe). Sen åkte jag in till stan och träffade min mentor. Vi gick till Moderna muséet (kan inte stava igen xD). Det var intressant, och det fanns många spännande bilder att kolla på. Sen hade de också gjort så att man kan ladda upp sina egna bilder på deras hemsida, och så skriver de ut dem och sätter upp dem på väggen där. Kände igen några bilder som en kille fotat. Vi fikade lite också och åt lucn och glass. Sen skulle jag hem :)

Plingade på Nina vid kvart över fem och vi gick till torget och mötte upp Ibbe där. Innan vi skulle åka in till stan skulle Nina boka tandläkartid men det var stängt haha. Och så träffade vi Yogi och Sara på vägen. Vi åkte i alla fall in till stan, till Kulturhuset. Haha det var lite svårt att hitta dit vi skulle men med lite hjälp från receptionisten (som vi såg många gånger sen haha), så kom vi rätt typ. Vi gick först till en dansworkshop typ. De dansade såå bra! Kunde inte sluta kolla. Haha och det var en skitrolig gammal man som dansade skumt och vi bara garvade ihäl oss! xD

Vi pendlade lite mellan workshopen och "Taket" som vi skulle till egentligen. Det skulle vara fest där och haha vi var de enda ungdomarna! Alla andra var liksom över 20 säkert xD Haha och i början var det inte så mycket folk där och då såg vi en gammal kvinna som var skitkonstig! Det såg fan ut som om hon gjorde en ritual eller något. Hon hade lagt ut en duk/sjal på golvet, och sedan klistrat gula post-it runt omkring (wtf?). Samtidigt som hon gjorde det så dansade hon runt lite. Och sen så hade hon snus helt plötsligt och hon gick runt med burken och jag vet inte vad. Ibland så tittade hon skitweird på oss också, men jag vågade inte kolla då haha! Sen så såg vi att hon typ blandade någonting.

Sen så hade hon en liten sprayflaska och hon sprayade sig i ansiktet med den!! xD Haha och sen så drack hon nåt äckligt ur en påseförpackning, och sen sa Nina att hon spottade tillbaka det! Och sen så gick hon typ till papperskorgen och försökte få ut nåt ut munnen. Skitäckligt!! Och sen xD... så tryckte hon påsegrejen mot väggen och ba typ börja stretcha/trycka på den med händerna O.o och sen öppnade hon papperskorgen och kollade in i den väldigt konstigt... Asså hon måste fan ha varit hög eller nåt xD Men sen gick hon tillslut. Haha jag var hela tiden så rädd att hon skulle närma sig oss!

Haha och sen när vi skulle på toa följde typ vakten efter oss?! Haha fattar inte vrf O.o Vi dansade knappt för det var dålig musik. Han i receptionen hade t.o.m bättre! Haha så vi gick ner dit istället och lekte häst vid ett avspärrningssnöre! Haha fast han såg oss och kom till oss för att säga till oss antagligen :P
Sen gick vi till ett café och åt paj och muffins. Och killen i kassan var skittrevlig, så dit går vi gärna igen :)
Vi åt också burritos på tex-mex innan, och satt och snackade skit hehe. Det var gott iaf! ;)

Vi åkte iaf hem vid halv elva eller nåt för det blev lite tråkigt där uppe på dansgolvet. Alla satt ju bara och drack sitt öl haha! Men vi hade kul iaf! :)

Ja, det var min gårdag! Idag ska jag träffa Sara och vi ska typ åka och se om vi hittar til våra nya skolor haha! Och kanske ha någon picknick eller nåt. Nu sitter Saga här bredvid mig. Hon har blivit så mycket mer sällskapssjuk och ska följa efter mig hela tiden (nästan xD), och ska gosa! Söt hon är ;)
Bloggar senare och lägger upp lite bilder från igår! Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0