a letter. to myself.

Hej bloggen! Har nu varit hemma ett tag efter att ha kommit hem från grönan, det var verkligen jätteroligt, men lite jobbigt att stå i kö, men det gjorde ingenting. Haha sen fick jag ju lite ont i skorna (hahaha jag menar fötterna xD), av mina skor. Vi åkte iaf inte så jättemycket pga av köerna men det vi åkte var kul! Haha och i slutet och på väg hem garvade vi skitmycket. Så trötta man kan vara haha. Ska lägga in bilder snart, ska bara lägga in dem på datorn. Sen tog Carro lite bilder men de lägger jag in senare när jag fått dem :) Usch imorn måste jag göra massa läxor... MEN nej nu ska jag inte tänka negativt. Nu ska jag göra en grej som Yogi föreslog på sin blogg (johannamj.blogg.se): Skriva ett positivt brev till sig själv :) Så nu gör jag det här. Det kanske blir lite egotrippat osv, men det är MITT BREV och bara mitt så jag kan skriva hur mycket positivt om mig själv, bara det får mig att må bra :)


Kära Julia! Är livet hårt? Kommer ångesten smygande bakom din rygg när du minst anar det? Fortsätter olyckorna falla ner framför dig? Tror du för lite på dig själv? Funderar du över hur det skulle vara att leva på andra sidan? Sluta med det nu! Det blir inte bättre av att gräva ner dig i din olycka, sorg och deppighet! För du vet ju själv att bara du bestämmer dig, bara du drar dig i kragen, och drar dig upp ur avgrunden, så vet du ju att åtminstone något är ljust. Men sluta vara så stolt! Sluta med att vara envis och inte ens försöka prova och se om du kan vara glad trots dina tårar och din smärta.


Du måste låta folk hjälpa dig ibland, även fast du är så stolt och vill klara allt själv. Du måste sluta vara så långsint, sluta med att frysa ut, ignorera eller vända ryggen åt någon bara för att den har gjort dig besviken på något sätt utan att den vet om det själv. Allt är inte uppenbart för alla som det är för dig. Det måste du förstå någon gång. Du kan inte skylla på andra när det är du själv som måste sluta fastna i saker som egentligen är så onödiga. Det gör bara att du mår sämre. Och, jag vill göra det här, skulle du väl säga. Men Julia, snälla! Väx upp någon gång. Tro inte att du är vuxen bara för att du inte är lika vild som alla andra, och istället är lugn och tankspridd.


Och en sak till, sluta drömma om sådant som knappt har någon procents chans att inträffa. Slösa inte bort ditt liv. Du lever bara en gång! Och sluta med att försöka ha kontroll hela tiden. Det fungerar inte så i livet. Du kan inte ha kontroll på allt. Ibland måste man bara släppa taget och låta livet styra dig någonstans. Testa, det kanske för dig till något ännu bättre äv vad du trodde fanns. Det kanske tar dig till lyckan. Den lycka som du letat efter så länge.


Jag vet att det kan vara svårt ibland, att släppa en dröm, en person, men Julia tänk såhär, lägg energi på någon annan dröm i stället. För de flesta har nog inte bara en dröm, de har flera. Och det vet jag att även du har. Så lägg energi på något annat. Något som har en större chans att inträffa. Då slipper du vara ledsen över något som du egentligen borde vara glad för. Och sen när den där drömmen du bytte till kanske inträffar kommer du tacka dig själv för att du ändrade riktning.
 

Jag vet att när du blir ledsen så kan du tro att ingen bryr sig om dig, inte har tid för dig i sitt liv. Men sluta tänka så! De bryr sig, men de har också sitt liv, alla är inte som du Julia. Eller rättare sagt ingen är som du, vilket är bra. Alla kan inte bry sig om just dig hela tiden gumman! Men det betyder inte att de inte bryr sig för det. Det måste du förstå. Och någon dag kommer du att träffa någon som kommer bry sig om dig så jävla mycket, så mycket som du vill, och önskar! Den kommer, ge det bara lite tid. Slappna av och lev ditt liv. För du är viktig Julia! Du förtjänar att må bra. Du förtjänar att få vara lika glad som alla andra, om inte lite gladare? För jag vet att hon finns där inne, den gamla glada Julia. Du får bara inte vara rädd att släppa ut henne. Åtminstone en liten bit.


Du är en underbar tjej, och någon dag kommer du hitta den person som verkligen förtjänar dig! Du är söt, snygg, sexig, rolig, fin på alla sätt, smart, duktig, ambitiös, snäll, omtänksam, glad, påhittig, fantasifull, musikalisk, kreativ osv. Listan kan göras lång!


Jag tycker att du ska utnyttja alla positiva egenskaper du har. Du ska sjunga, du ska hålla på med musik, för det är din stora dröm. Glöm inte bort den bara för att du tror att det kommer bli för tufft att nå dit. Men jag vet att du klarar det om du bara vill tillräckligt mycket.


Sen vet jag att du även kommer göra bra saker för andra människor. Använd dina erfarenheter och lärdomar och hjälp andra. Gör dem glada, gör så att de ser sig själv som underbara skapelser. Men innan du kan göra det så måste du först ta itu med dig själv. Och det vet jag att du kan, du har ju till och med massa förebilder som inspirerar dig. Om du tar lite av deras egenskaper till dig själv så kommer du att lyckas med allt du vill.
Såklart kommer det att hända massa saker i ditt liv som får dig att vilja ge upp, men kom ihåg att du faktiskt har underbara människor som bryr sig om dig! Om just dig, för att du är just du!

Du kommer möta elaka, avundsjuka, idiotiska människor som kommer vilja förstöra för dig. Men kom då ihåg att bara skita i dem. Varför ge dem uppmärksamhet liksom? Varför låta dem trampa ner dig? Varför rulla i skiten för deras skull? Glöm inte att du alltid kommer vara bättre än dem, ett snäpp högre i trappan mot framgång.
För så sant som det är sagt: "If people are trying to bring you down, it only means that you are above them."


Nu måste jag sluta skriva Julia. Du vet ju själv att jag kan skriva så himla mycket. Men det är heller inget negativ, det är bara bra. För som en person en gång sa till dig, sluta inte skriv, ordet är din gudagåva. Det är sant Julia, tro på de bra saker människor säger till dig. Ta in dem och fyll dem i hela kroppen. Och var inte så ledsen, det kommer bli bra tillslut.

Massa kramar från din inre själ.


"Man kan ha något fint även fast det inte är en kärleksrelation." Tro på det Julia. Tro på det.

 


Kommentarer
Postat av: amanda <3

skit bra julia! :) jag har också gjort det där, när jag var med i en tjejgrupp med några kompisar ;)

Du förtjänar att vara glad, och när livet blir jobbigt så finns det folk som tar din hand :)

2011-10-02 @ 19:17:24
URL: http://amandamj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0