I lived. I loved. I was here.

Ber återigen om ursäkt för min dåliga uppdatering. Har bara haft så mycket kul de senaste två dagarna att jag inte har hunnit uppdatera. Och igår/natt sov jag hos Iesha så då hade jag inte tillgång till någon dator, plus att jag var astrött och hade ont i hela kroppen. Har också dragit på mig en förkylning och är täppt i näsan, så är väldigt trött och orkar inte göra så mycket. Men ni som känner mig förstår nog att jag försöker att göra saker ändå trots att jag borde vila.
 
Kan väl försöka berätta lite om pridedagarna som varit. Ska även lägga upp fortsättningen av dagarna på Gotland. Huh, det är mycket jag ska göra.. men det får ta sin lilla tid och eftersom tekniken inte alltid lyder skyller jag på det. I onsdags åkte jag iväg till kulturhuset och köpte mig en veckobiljett och fick mitt prideband. De har ju både Pride House och Pride Park så jag spenderade förmiddan på Pride House. Jag var först på en dansworkshop där vi fick lära oss pridedansen, och sedan dansade vi några steg i genren "Feminine Vibe". Det är som hiphop fast lite mer feminint och inte lika kraftiga rörelser typ. Det var iaf lovely och jag är så himla sugen på att börja på den dansen. Det var balettakademien som hade workshoppen så det är iaf där jag ska vända mig till, haha kan vara bra att veta.
 
Efter dansen gick jag och såg en kort dokumentärfilm typ som handlade om hur unga hbt-personer mår idag. Den var väldigt bra och fick en verkligen att tänka. Efter det begav jag mig till Tantolunden i Zinkensdamm där Pride Park höll hus. Väl där visste jag inte riktigt vad jag skulle göra (eftersom jag gick själv haha vilekt jag med avsikt utelämnat här haha). Nej men hittade nån random person att gå med i Pride House. Och samma sak hände här. Träffade på en riktigt schysst tjej som jag hängde med under invigningen och hela kvällen tills Annika slutade sitt pass.
 
Invigningen var riktigt bra. Mona Sahlin (stavning haha, jag borde veta detta) och Birgitta Olsson (typ) höll tal och det var väldigt rörande. Sedan var det lite andra uppträdande och tal osv. Under kvällen så gick vi runt och kollade i tälten, dansade, snackade, chillade, och såklart lyssnade på musiken. Lisa Mizkovski uppträdde, och det gjorde även bandet Gravitonas som Alexander Bard är med i. Det var riktigt bra.
 
Sen när jag och Annika skulle åka hem blev det såklart strul med tunnelbanan så jag fick sammanlagt vänta en timme på tågen innan jag kom hem. Väl hemma somnade jag gott och sov som en stock haha. Känner att det här blir ganska långt så jag skriver om gårdagen och denna dag lite senare, eventuellt imorn då jag endast förväntar mig att ligga i sänger och sura. BAJ!
 
Deras dubbelgångare haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0