Gotland - dag 1

Det började med att jag var tvungen att gå upp vid tre på morgonen. Och eftersom jag hade vänt på dygnet sov jag endast en timme innan jag var tvungen att gå upp. Efter en kort frukost gick vi ut och begav oss till centrum för att vänta på nattbussen. Ja, det var så tidigt så att inga tunnelbanor eller annat gick. När bussen hade tagit oss till centralen väntade vi där en stund innan ännu en buss skulle ta oss till Nynäshamn. Sen vid sju på morgonen gick båten till Visby och jag lyckades sova en timme på båten i alla fall. När vi kom fram till Visby var vi tvungna att hitta till busstationen vid Österport, men vi tog en taxi istället haha. Taxin tog oss till Toftagården där vi skulle bo. Men vi var för tidiga så vi fick vänta ett tag innan vi kunde checka in. Så vi satte oss i solen och chillade och jag läste klart boken "C" som jag höll på att läsa.
 
Tillslut fick vi checka in och då gick jag direkt och la mig och sov i 6 timmar hehe. När jag tillslut vaknat gick vi till restaurangen och åt middag. Mums va gott det var. jag åt lax! Och till efterätt tog jag lavendelglass. Fan va dyrt det var, men ibland får man unna sig :) Efter det gick vi och la oss igen för vi var så trötta. Vi tyckte att det räckte för första dagen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0