Godmorgon!

Är lite förvirrad över det nya blogg.se men jag ska nog lära mig det hehe. Jag vet att jag har varit dålig på att blogga och det får väl vara så ett litet tag. Men jag tar iaf ikapp och berättar vad jag har gjort. Jag orkade faktiskt pallra mig upp i torsdags och jag lyckades med morgonleken. Sen resten av dagen på jobbet så hade vi ledare ordnat en aktivitetsdag, eller också kallat: baboobah-dagen. (Haha fråga inte!) På förmiddan hade vi olika tävlingar där alla fyra lagen tävlade mot varandra. Det var bl.a. säckhoppning, äpple i vatten och sockerbit i mjöl. Och så fick vi även måla en egen flagga och komma på ett lagnamn och en lagramsa. Haha mitt lag målade oss själva också, så jag var grön i en del av ansiktet och typ lite här och var x) Det gick ganska bra för vårat lag i tävlingarna men jag tror att vi mest tog ikapp på eftermiddan då vi hade poängjakt. Så det slutade såklart med att vårt lag vann!! Så vi fick ta mellis först som bestod utav glass, grädde, jordgubbar, kolasås och maränger! :D MUMS!

Kom på nu också att jag och Alitzel var hos Wilma i tisdags, men jag har inget minne av att jag har skrivit om det. Iaf så var vi där och snackade lite och åt pizza. Det var väldigt gott! Wilma åker till USA idag och är borta enda tills augusti :( Så det var en liten adjöträff där typ. Sen så skulle vi gå hem och då skulle Alitzel skjutsa mig på cykeln (jag hadee cyklat dit), haha herregud vad vi garvade. Först gick det inte så bra när jag skulle testa att skjutsa, men sen gick det bra när Alitzel försökte.

Igår så var vi lediga eftersom det var midsommarafton. Jag och min mamma spenderade den hos min mammas kompis och hennes familj. De bor typ bara fem minuter bort så det är nära. Vi kom dit och åt middag. Haha och jag åt sill för första gången på flera år. Det var faktiskt gott! Haha ett tecken på att jag äntligen börjar bli vuxen och kan äta allt typ? Vi åt även risotto och kyckling. Sen åt vi efterrätt som var nån kaka med grädde och jordgubbar. Efter måltiden så gick vi ner och spelade kubb. Haha det var skitkul! Först körde vi tjejerna mot killarna och då vann killarna. Sen körde vi barnen mot de vuxna, men vi slutade innan någon vann för det tog så lång tid. Efter det spelade jag och Hampus (sonen) lite tv-spel innan vi skulle gå. Haha det var en trevlig kväll! De hade även roliga peruker som jag testade vilket var kul!! ;D Det enda dåliga är att jag nu har blivit förkyld :( De måste ha smittat mig, men jag överlever! Idag ska jag typ träffa Jenny och de andra, men vi har inte riktigt planerat klart än om vad vi ska göra men det blir nog bra. KRAM!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0